felnifelújítás

szakszerűen

A padkasérült, lakkhibás, sómart, stb felnik esztétikai javítása. Nem szükséges időpontot egyeztetni, nyitvatartási időben bármikor lehet hozni a felniket.

A felújítási árak a felni sérülésétől, állapotától, kivitelétől és méretétől függnek. Ezért nagyon fontos, hogy ha árajánlatot szeretne kérni, mindenképpen küldjön nekünk képet a javítandó felnikről. Ezután a munkafolyamatok leírásával együtt megírjuk, milyen költségekkel járna a felni gyári minőségre való felújítása.

SOSfelnijavítás = segítség azonnal

06 30 688 6507

Felnifelújítás menete

Felnifelújításnál a felni esztétikai javításáról beszélünk.

Van komplett esztétikai felújítás, ebben az esetben a felni teljes felületét megtisztítjuk a festéktől, lakktól és minden egyébtől. Ezután a mély padkasérüléseket feltöltjük alumíniummal, hogy ne legyen a felniben anyaghiány, majd megfelelően eldolgozzuk, hogy szerkezetileg már gyári állapotú legyen. Erre jön az alapozó réteg. Bármennyire nem is gondolnánk, de nagyon fontos a felnik felújítása során, hogy ne csak „lefessük”, hanem megfelelően legyen előkészítve a felni a fényezésre vagy a porfestésre. Alapozás után fényezzük, vagy porfestjük. Bár a köztudatban a porfestés egy olcsó, csip-csup eljárás, tulajdonképpen, ahhoz, hogy gyári minőséget kapjunk és tartós maradjon a végeredmény, porfestés alkalmával is magas minőségű anyagokat kell használnunk, és a gyári technológia minden pontját szigorúan be kell tartanunk a művelet során. Ha porfestjük a felniket a RAL színskála bármely színét tudjuk alkalmazni, bármit is választ az ügyfél.

Fényezésnél már több lehetőségünk van, ugyanis színkód alapján bármilyen színt tudunk fényezni, nem vagyunk lekorlátozódva a RAL skálára, mint porfestésnél. Fényezés során sem térünk el a gyári technológiától, így valóban gyári minőségű lesz a felújított felni.

Miután megkapta a kívánt színt a felni, jöhet a lakkozás. Itt is sok lehetőségből tudunk válogatni. Színezett lakkok, átlátszó lakkok, matt, vagy magasfényű lakkok, ezek is mind-mind egyedivé tudják tenni a felnit, vagy adott esetben segítenek elérni a kíván gyári állapotot.

Ha nem egyszínű kivitelről beszélünk, hanem szálcsiszolt bicolorról, akkor a felújítás során a lakkozást megelőzi a szálcsiszolás, vagy más néven diamond cut, cnc marás, finomesztergálás. Ezek mind ugyanazt a technológiák jelentik, de mindenki másképp ismeri. Ennél a munkafolyamatnál a már fényezett/porfestett felni külső felületéről tulajdonképpen egy késsel lemarunk kb 0,05-0,2mm-t, amig a felni másodpercenként 2800-3000 fordulatot tesz meg. Ehhez egy speciális cnc marógépet használunk, kifejezetten keréktárcsákhoz kifejlesztve.

A munkafolyamat végén egy magasfényű, csillogó felületet kapunk, hasonló lesz a mart felület, mint a cd lemez hátulja. Ezt a fajta munkafolyamatot részlegesen nem lehet alkalmazni. Tehát, ha egy felni küllői is szálcsiszoltak, nem csak a pereme, akkor nem tudjuk csak egy részen, vagy csak egy küllőn alkalmazni. Sokan sajnos tévesen polírozással próbálják helyreállítani a gyárilag szálcsiszolt felületet. Ez sajnos oda vezet, hogy nem lesznek megelégedve a látvánnyal, ugyanis, polírozás során, körkörös és ide-oda mozgó csiszatolással próbálják magasfényűvé varázsolni, de sajnos közben összekaristolják a felni felületét. Ez hatalmas hiba. A felniket nem szabad polírozni, ugyanis nem lehet rá lakkozni, így sérülékeny marad a felni, nem lesz tartós a fényezés sem. Tehát ezek a magasfényű felületek nem polírozottak, nem krómozottak, hanem gyárilag szálcsiszolva, cnc marva (Diamond cut) vannak, javítani is ezzel a technológiával kell őket. Előfordul olyan is, hogy maga a felni gyárilag nem szálcsiszolt, de a felni kialakítása, a küllő tulajdonságai engedik, hogy az adott gyári felnit egy gyári technológás csavarral egyedivé tegyük. Nem minden felni alkalmas rá, de sok igen. 

SOSfelnijavítás = segítség azonnal

06 30 688 6507